• 074-220602-4
  • contact@numsab.co.th
  • 17 ซอย 5 ถนนประชายินดี หาดใหญ่ สงขลา 90110

ติดต่อเรา

(ปิด)

หยุด! คุณกำลังดื่มน้ำผิดวิธีอยู่รึเปล่า? ( Did you drink water in the wrong way?)

  1. หน้าแรก
  2. ข่าวสาร
  3. หยุด! คุณกำลังดื่มน้ำผิดวิธีอยู่รึเปล่า? ( Did you drink water in the wrong way?)
image description

น้ำเป็นส่วนประกอบสำคัญ 2 ใน 3 ของร่างกายมนุษย์ และเป็นสิ่งที่มนุษย์จะต้องดื่มในทุกๆวัน แต่คุณรู้หรือไม่ว่าพฤติกรรมการดื่มน้ำอาจผิด และอาจส่งผลร้ายแรงได้โดยไม่รู้ตัว

Water is two over three parts of the human body and is what a body needs daily. But did you know your drinking water behavior may be wrong and can hurt yourself?


1. ดื่มน้ำหลังจากออกกำลังกายทันที หลังจากการออกกำลังกายมาอย่างหนักหน่วง สิ่งแรกที่คุณคิดถึงคงหนีไม่พ้นน้ำเย็นๆซักแก้ว แต่ ยิ่งคุณดื่มน้ำหลังออกกำลังกายเร็วเท่าไหร่ คุณจะยิ่งฉี่ออกทันที  น้ำที่คุณดื่มไปจึงไม่ได้ช่วยให้พลังงานแก่เซลล์ในการย่อยสลายสารอาหาร ส่งผลให้ท้องอืด และในกรณีร้ายแรงที่สุดคือเซลล์ของคุณอาจขาดออกซิเจนเนื่องจากมีน้ำในเซลล์มากเกินไป ซึ่งอาจส่งผลเสียให้เกิดภาวะหัวใจล้มเหลวได้

1. Drink water immediately after exercise: After exercise strenuously. The first thing on your mind is probably a glass of cold water, but the sooner you drink after exercise, you will pee immediately. So the water you drink does not help cells digesting nutrients. Causing flatulence and in the most dangerous case is cells may lack oxygen due to too much water in cells, which can lead to negative effects on heart failure.


2. ดื่มน้ำทันทีหลังจากกินข้าว หลังจากการทานมื้อใหญ่เข้าไปนั้น ทุกคนก็อยากดื่มน้ำแก้วใหญ่  แต่รู้หรือไม่ว่าการดื่มน้ำไปทันทีหลังจากทานอาหารนั้น น้ำจะไปเจือจางน้ำย่อย ส่งผลให้ย่อยอาหารได้ไม่เต็มที่  ทำให้เกิดอาการท้องอืด ซึ่งเป็นอันตรายโดยเฉพาะในวัยผู้สูงอายุ

2. Drink water immediately after eating: After having a big meal, everyone wants to drink a big glass of water. But did you know that drinking water immediately after eating is not a correct way, the water will dilute the intestinal juices. The digestion system is not able to work fully. Causing flatulence which is dangerous, especially in the elderly.


3. ดื่มน้ำเย็นเกินไป การดื่มน้ำเย็นๆคงเป็นอะไรที่ดีมากโดยเฉพาะในช่วงหน้าร้อน แต่การดื่มน้ำเย็นจัดนั้น ทำให้หลอดเลือดหดตัว อัตราการเต้นหัวใจลดลง อีกทั้งยังส่งผลให้ไขมันแข็งตัวจนเกิดเป็นไขมันส่วนเกินอีกด้วย

3. Drinking too cold water: Drinking cold water is great, especially in summer. But drinking cold water will constrict blood vessels, decreased heart rate, and affect fat to becoming excess fat as well.


4. ไม่ดื่มน้ำในตอนเช้า หลายคนที่ตื่นมาในตอนเช้าแล้วเข้าห้องน้ำแปรงฟันทันที  แต่คุณรู้หรือไม่ว่าแบคทีเรียในช่องปากตอนเช้าสามารถย่อยอาหารได้ดีเลย  การดื่มน้ำเป็นการนำพาแบคทีเรียลงไปช่วยย่อยอาหารที่คุณทานได้เป็นอย่างดีตลอดทั้งวัน

4. Not drinking water in the morning: Many people wake up in the morning and go to brush teeth right away. But those bacteria in your mouth can digest food well. Drinking water carries the bacteria down can help you digest the food you eat throughout the day.


5. ไม่ดื่มน้ำก่อนเข้านอน การตื่นมาเข้าห้องน้ำในตอนกลางคืนเป็นเรื่องที่น่าหงุดหงิด แต่การดื่มน้ำก่อนอนช่วยให้ระบบไหลเวียนโลหิตดีขึ้น และ ป้องกันการเกิดหัวใจวายได้ เนื่องจากการศึกษาพบว่าภาวะหัวใจวายนั้นจะเกิดขึ้นในตอนเช้ามากกว่าเวลาอื่นๆ

5. Not drinking water before going to bed: Waking up to the bathroom at night is irritable. But drinking water before bed can improve blood circulation and prevent heart attack. References from the studies have shown that heart attacks occur more in the morning time.